ELC 4. Fourth International Postgraduate Conference on Language and Cognition

Opening remarks

Opening remarks

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (13' 26'')  |  Visto: 1607 veces
Vicerreitora de Estudantes, Universidade de Vigo
Rosa Pérez
Decana da Facultade de Filoloxía e Tradución, Universidade de Vigo
Eduardo Varela
Universidade de Vigo
Laura Torrado Mariñas
Universidade de Vigo

Plenary Talk 1

Introduction of Marjolijn Verspoor

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 20'')  |  Visto: 1651 veces
Eduardo Varela
Universidade de Vigo

Instruction or not? A dynamic perspective on developmental patterns in Finnish as an L2

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (62' 30'')  |  Visto: 1714 veces
Marjolijn Verspoor

Panel Session 1

Grammar or color terms in the French language

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (23' 55'')  |  Visto: 1687 veces
Presenta: Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo
Célia Bernez

Grammar or color terms in the French language. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (4' 31'')  |  Visto: 1692 veces
Presenta: Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo
Célia Bernez

Panel Session 2

'We could not fail of learning the Latin language, as well as we do the Modern Languages': An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English

An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English
4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 20'')  |  Visto: 1780 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Evelyn Gandón Chapela

'We could not fail of learning the Latin language, as well as we do the Modern Languages': An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (9' 34'')  |  Visto: 1650 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Evelyn Gandón Chapela

A corpus-driven study of dared in Middle English and Early Modern English

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 29'')  |  Visto: 1681 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo

A corpus-driven study of dared in Middle English and Early Modern English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 32'')  |  Visto: 1499 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo

Panel Session 3

Does phonological overlap of cognate words hamper cognate acquisition and processing in developing readers? A study with two learning methods

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 40'')  |  Visto: 1872 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Daniela Valente
Universidade do Minho

Does phonological overlap of cognate words hamper cognate acquisition and processing in developing readers? A study with two learning methods. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (4' 01'')  |  Visto: 1601 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Daniela Valente
Universidade do Minho

How is grammar presented in modern textbooks? What can we learn from this?

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (17' 16'')  |  Visto: 1881 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Tamilla Mammadova
Universidade de Santiago de Compostela

How is grammar presented in modern textbooks? What can we learn from this?. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 07'')  |  Visto: 1628 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Tamilla Mammadova
Universidade de Santiago de Compostela

Investigating free adjuncts and absolutes, this paper tackles their evolution in the recent history of English

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 54'')  |  Visto: 1678 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo

Investigating free adjuncts and absolutes, this paper tackles their evolution in the recent history of English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (3' 47'')  |  Visto: 1615 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo

Panel Session 4

Evaluative language, women and advertising: The construction for women's gender identity

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 31'')  |  Visto: 2325 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Marta Muñoz Ramal
Universidad de Alcalá

Evaluative language, women and advertising: The construction for women's gender identity. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 15'')  |  Visto: 1772 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Marta Muñoz Ramal
Universidad de Alcalá

Illocutionary effects from a Relevance-Theoretic perspective: An incompatible or possible account?

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (22' 58'')  |  Visto: 2302 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Miguel Rosso Carrasco
Universidad de Cádiz

Illocutionary effects from a Relevance-Theoretic perspective: An incompatible or possible account? Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 06'')  |  Visto: 2155 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Miguel Rosso Carrasco
Universidad de Cádiz

Unconventional lexical meaning construction in a French fictional narrative discourse

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (19' 58'')  |  Visto: 1776 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Idília Santos
Universidade do Algarve

Unconventional lexical meaning construction in a French fictional narrative discourse. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (8' 49'')  |  Visto: 1434 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Idília Santos
Universidade do Algarve

Panel Session 5

Looking into extender tags in Late Modern English. The case of or something or other

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 05''  |  Visto: 983 veces
Presenta: Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo
Alba Pérez González

Looking into extender tags in Late Modern English. The case of or something or other. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (1' 03'')  |  Visto: 1554 veces
Presenta: Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo
Alba Pérez González

Panel Session 6

Grey zones in the Spanish modality: Where various types of modality meet

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 37''  |  Visto: 998 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Dana Kratochvilová

Grey zones in the Spanish modality: Where various types of modality meet. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 56''  |  Visto: 970 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Dana Kratochvilová

Restrictiveness and its importance for D-linking

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (13' 37'')  |  Visto: 1740 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Elena Callegari

Restrictiveness and its importance for D-linking. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (2' 14'')  |  Visto: 1594 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Elena Callegari

Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Syntactic and structural complexity as determinant factors

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 12''  |  Visto: 919 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo

Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Syntactic and structural complexity as determinant factors. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  6' 00''  |  Visto: 846 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo

Panel Session 7

'I know you're a troll': Why do certain participants of Hungarian political blogs identify other participants as internet trolls?

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 52''  |  Visto: 1012 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Márton Petykó

'I know you're a troll': Why do certain participants of Hungarian political blogs identify other participants as internet trolls?. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  5' 27''  |  Visto: 868 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Márton Petykó

Coming to terms with a traumatic past: Social actors in the Argentine media

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 23''  |  Visto: 869 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Mariana Pascual

Coming to terms with a traumatic past: Social actors in the Argentine media. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 03'')  |  Visto: 1635 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Mariana Pascual

Euphemism and dysphemism in George Ridpath's political writings

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 57''  |  Visto: 907 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Raquel Sánchez Ruiz

Euphemism and dysphemism in George Ridpath's political writings. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 33''  |  Visto: 890 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Raquel Sánchez Ruiz

Panel Session 8

The conventionalization of performance preferences: Pronoun omission in Indian English and Singapore English

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 00''  |  Visto: 981 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Iván Tamaredo Meira
Universidade de Santiago de Compostela

The conventionalization of performance preferences: Pronoun omission in Indian English and Singapore English. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  8' 48''  |  Visto: 844 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Iván Tamaredo Meira
Universidade de Santiago de Compostela

The influence of American English in Colonial and Neo-Colonial Spanish in Cuba: A historical overview

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  14' 44''  |  Visto: 997 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Jose A. Sánchez Fajardo

The influence of American English in Colonial and Neo-Colonial Spanish in Cuba: A historical overview. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 33''  |  Visto: 831 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Jose A. Sánchez Fajardo

Ephemerality in concessive subordinators. Evidence from the history of English

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  15' 57''  |  Visto: 898 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Cristina Blanco García

Ephemerality in concessive subordinators. Evidence from the history of English. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  6' 26''  |  Visto: 832 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Cristina Blanco García

Panel Session 9

Interactivity and opportunism in agreement operations: An experimental study on the production of subject-verb agreement in English and Spanish

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 04'')  |  Visto: 1844 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Paula Márquez Caamaño

Interactivity and opportunism in agreement operations: An experimental study on the production of subject-verb agreement in English and Spanish. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (2' 45'')  |  Visto: 1722 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Paula Márquez Caamaño

Music and language: Structural and neuroanatomical investigation on twins separated at birth

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 31'')  |  Visto: 1694 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Alessandro Miani

Music and language: Structural and neuroanatomical investigation on twins separated at birth. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (9' 39'')  |  Visto: 1575 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Alessandro Miani

Study of the correlation between working memory and discourse processing

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (17' 02'')  |  Visto: 1716 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Rita Gonçalves

Study of the correlation between working memory and discourse processing. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (8' 07'')  |  Visto: 1544 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Rita Gonçalves

Affective valence and mood states play a role in the likelihood of experiencing a tip-of-the-tonque (TOT) state

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (12' 50'')  |  Visto: 1739 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Noelia Gamallo Mesías

Affective valence and mood states play a role in the likelihood of experiencing a tip-of-the-tonque (TOT) state. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 21'')  |  Visto: 1583 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Noelia Gamallo Mesías

Plenary Talk 3

Introduction of Juan Carlos Acuña Fariña

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (3' 23'')  |  Visto: 2046 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo

Opportunistic processing

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (59' 32'')  |  Visto: 2095 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo
Juan Carlos Acuña Fariña
Departamento: Filología Inglesa y Alemana, Universidade de Santiago de Compostela

Opportunistic processing. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 22'')  |  Visto: 1712 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo
Juan Carlos Acuña Fariña
Departamento: Filología Inglesa y Alemana, Universidade de Santiago de Compostela

Closing remarks

Closing remarks

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Español  (2' 19'')  |  Visto: 1701 veces
Ignacio Palacios