ELC 4. Fourth International Postgraduate Conference on Language and Cognition

Opening remarks

Opening remarks

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (13' 26'')  |  Visto: 1614 veces
Vicerreitora de Estudantes, Universidade de Vigo
Rosa Pérez
Decana da Facultade de Filoloxía e Tradución, Universidade de Vigo
Eduardo Varela
Universidade de Vigo
Laura Torrado Mariñas
Universidade de Vigo

Plenary Talk 1

Introduction of Marjolijn Verspoor

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 20'')  |  Visto: 1651 veces
Eduardo Varela
Universidade de Vigo

Instruction or not? A dynamic perspective on developmental patterns in Finnish as an L2

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (62' 30'')  |  Visto: 1714 veces
Marjolijn Verspoor

Panel Session 1

Grammar or color terms in the French language

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (23' 55'')  |  Visto: 1694 veces
Presenta: Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo
Célia Bernez

Grammar or color terms in the French language. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (4' 31'')  |  Visto: 1694 veces
Presenta: Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo
Célia Bernez

Panel Session 2

'We could not fail of learning the Latin language, as well as we do the Modern Languages': An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English

An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English
4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 20'')  |  Visto: 1782 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Evelyn Gandón Chapela

'We could not fail of learning the Latin language, as well as we do the Modern Languages': An empirical study of Post-Auxiliary Ellipsis in Late Modern English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (9' 34'')  |  Visto: 1654 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Evelyn Gandón Chapela

A corpus-driven study of dared in Middle English and Early Modern English

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 29'')  |  Visto: 1682 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo

A corpus-driven study of dared in Middle English and Early Modern English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 32'')  |  Visto: 1500 veces
Presenta: Nuria Yáñez Bouza
Sofía Bemposta Rivas
Universidade de Vigo

Panel Session 3

Does phonological overlap of cognate words hamper cognate acquisition and processing in developing readers? A study with two learning methods

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 40'')  |  Visto: 1872 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Daniela Valente
Universidade do Minho

Does phonological overlap of cognate words hamper cognate acquisition and processing in developing readers? A study with two learning methods. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (4' 01'')  |  Visto: 1601 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Daniela Valente
Universidade do Minho

How is grammar presented in modern textbooks? What can we learn from this?

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (17' 16'')  |  Visto: 1885 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Tamilla Mammadova
Universidade de Santiago de Compostela

How is grammar presented in modern textbooks? What can we learn from this?. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 07'')  |  Visto: 1630 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Tamilla Mammadova
Universidade de Santiago de Compostela

Investigating free adjuncts and absolutes, this paper tackles their evolution in the recent history of English

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 54'')  |  Visto: 1679 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo

Investigating free adjuncts and absolutes, this paper tackles their evolution in the recent history of English. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (3' 47'')  |  Visto: 1615 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo

Panel Session 4

Evaluative language, women and advertising: The construction for women's gender identity

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 31'')  |  Visto: 2341 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Marta Muñoz Ramal
Universidad de Alcalá

Evaluative language, women and advertising: The construction for women's gender identity. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (6' 15'')  |  Visto: 1777 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Marta Muñoz Ramal
Universidad de Alcalá

Illocutionary effects from a Relevance-Theoretic perspective: An incompatible or possible account?

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (22' 58'')  |  Visto: 2304 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Miguel Rosso Carrasco
Universidad de Cádiz

Illocutionary effects from a Relevance-Theoretic perspective: An incompatible or possible account? Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 06'')  |  Visto: 2158 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Miguel Rosso Carrasco
Universidad de Cádiz

Unconventional lexical meaning construction in a French fictional narrative discourse

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (19' 58'')  |  Visto: 1776 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Idília Santos
Universidade do Algarve

Unconventional lexical meaning construction in a French fictional narrative discourse. Question time

4 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (8' 49'')  |  Visto: 1434 veces
Presenta: Evelyn Gandón Chapela
Idília Santos
Universidade do Algarve

Panel Session 5

Looking into extender tags in Late Modern English. The case of or something or other

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 05''  |  Visto: 985 veces
Presenta: Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo
Alba Pérez González

Looking into extender tags in Late Modern English. The case of or something or other. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (1' 03'')  |  Visto: 1557 veces
Presenta: Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo
Alba Pérez González

Panel Session 6

Grey zones in the Spanish modality: Where various types of modality meet

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 37''  |  Visto: 998 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Dana Kratochvilová

Grey zones in the Spanish modality: Where various types of modality meet. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 56''  |  Visto: 970 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Dana Kratochvilová

Restrictiveness and its importance for D-linking

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (13' 37'')  |  Visto: 1741 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Elena Callegari

Restrictiveness and its importance for D-linking. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (2' 14'')  |  Visto: 1594 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Elena Callegari

Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Syntactic and structural complexity as determinant factors

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  18' 12''  |  Visto: 921 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo

Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Verbal agreement with collectives taking of-dependents. Syntactic and structural complexity as determinant factors. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  6' 00''  |  Visto: 847 veces
Presenta: Carla Bouzada Jabois
Universidade de Vigo
Yolanda Fernández Pena
Universidade de Vigo

Panel Session 7

'I know you're a troll': Why do certain participants of Hungarian political blogs identify other participants as internet trolls?

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 52''  |  Visto: 1013 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Márton Petykó

'I know you're a troll': Why do certain participants of Hungarian political blogs identify other participants as internet trolls?. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  5' 27''  |  Visto: 869 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Márton Petykó

Coming to terms with a traumatic past: Social actors in the Argentine media

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 23''  |  Visto: 869 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Mariana Pascual

Coming to terms with a traumatic past: Social actors in the Argentine media. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 03'')  |  Visto: 1637 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Mariana Pascual

Euphemism and dysphemism in George Ridpath's political writings

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 57''  |  Visto: 908 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Raquel Sánchez Ruiz

Euphemism and dysphemism in George Ridpath's political writings. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 33''  |  Visto: 892 veces
Presenta: Yolanda Joy Calvo Benzies
Universidade de Santiago de Compostela
Raquel Sánchez Ruiz

Panel Session 8

The conventionalization of performance preferences: Pronoun omission in Indian English and Singapore English

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  21' 00''  |  Visto: 982 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Iván Tamaredo Meira
Universidade de Santiago de Compostela

The conventionalization of performance preferences: Pronoun omission in Indian English and Singapore English. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  8' 48''  |  Visto: 849 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Iván Tamaredo Meira
Universidade de Santiago de Compostela

The influence of American English in Colonial and Neo-Colonial Spanish in Cuba: A historical overview

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  14' 44''  |  Visto: 1002 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Jose A. Sánchez Fajardo

The influence of American English in Colonial and Neo-Colonial Spanish in Cuba: A historical overview. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  7' 33''  |  Visto: 835 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Jose A. Sánchez Fajardo

Ephemerality in concessive subordinators. Evidence from the history of English

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  15' 57''  |  Visto: 901 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Cristina Blanco García

Ephemerality in concessive subordinators. Evidence from the history of English. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  |  6' 26''  |  Visto: 836 veces
Presenta: Tamara Bouso
Universidade de Santiago de Compostela
Cristina Blanco García

Panel Session 9

Interactivity and opportunism in agreement operations: An experimental study on the production of subject-verb agreement in English and Spanish

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (20' 04'')  |  Visto: 1851 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Paula Márquez Caamaño

Interactivity and opportunism in agreement operations: An experimental study on the production of subject-verb agreement in English and Spanish. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (2' 45'')  |  Visto: 1724 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Paula Márquez Caamaño

Music and language: Structural and neuroanatomical investigation on twins separated at birth

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (16' 31'')  |  Visto: 1694 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Alessandro Miani

Music and language: Structural and neuroanatomical investigation on twins separated at birth. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (9' 39'')  |  Visto: 1575 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Alessandro Miani

Study of the correlation between working memory and discourse processing

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (17' 02'')  |  Visto: 1717 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Rita Gonçalves

Study of the correlation between working memory and discourse processing. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (8' 07'')  |  Visto: 1544 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Rita Gonçalves

Affective valence and mood states play a role in the likelihood of experiencing a tip-of-the-tonque (TOT) state

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (12' 50'')  |  Visto: 1743 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Noelia Gamallo Mesías

Affective valence and mood states play a role in the likelihood of experiencing a tip-of-the-tonque (TOT) state. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (7' 21'')  |  Visto: 1586 veces
Presenta: Rosalía Rodríguez Vázquez
Coordinadora do Laboratorio de Linguaxe e Cognición, Universidade de Vigo
Noelia Gamallo Mesías

Plenary Talk 3

Introduction of Juan Carlos Acuña Fariña

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (3' 23'')  |  Visto: 2052 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo

Opportunistic processing

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (59' 32'')  |  Visto: 2117 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo
Juan Carlos Acuña Fariña
Departamento: Filología Inglesa y Alemana, Universidade de Santiago de Compostela

Opportunistic processing. Question time

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Inglés  (21' 22'')  |  Visto: 1727 veces
Presenta: Javier Pérez Guerra
Profesor do departamento de Filoloxía Inglesa, Francesa e Alemana. Coordinador institucional ISEP na UVigo, Universidade de Vigo
Juan Carlos Acuña Fariña
Departamento: Filología Inglesa y Alemana, Universidade de Santiago de Compostela

Closing remarks

Closing remarks

5 de feb. de 2015
    Vídeo  |  Español  (2' 19'')  |  Visto: 1702 veces
Ignacio Palacios