CIVE 2016, IV Congreso de Videoxogos y Educación
A Facultade de CCSS e da Comunicación acolle este congreso internacional, inserido no proxecto CREA S2i, sobre o potencial educativo destes recursos
Salón de Actos, Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación - Campus de Pontevedra (A Xunqueira)
IV Congreso de Videoxogos y Educación
Apertura e benvida
26 de out. de 2016
Presenta:
Beatriz Legerén Lago
Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Universidade de Vigo
Presenta:
Anabel Gulías
Concexala de Promoción Económica, Concello de Pontevedra
Presenta:
Xosé Manuel Baamonde Silva
Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Universidade de Vigo
Presenta:
Juan Manuel Corbacho Valencia
Vicerreitor do Campus de Pontevedra, Universidade de Vigo
Presenta:
Ernesto Pedrosa
Presidente do Consello Social da Universidade de Vigo
A NARRATIVA NOS VIDEOXOGOS
Narración e videoxogos: cómo as accions cuentan historias
26 de out. de 2016
Presenta:
Beatriz Legerén Lago
Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Universidade de Vigo
Ponente:
Mar Marcos Molano
Universidad Complutense de Madrid
Ponente:
Michael Santorum
Tekila Works, Universidad del País Vasco
Videojogos e Cinema: Uma Relaçao Incestuosa?
26 de out. de 2016
Presenta:
Beatriz Legerén Lago
Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Universidade de Vigo
Ponente:
Anabela Dinis Blanco de Oliveira
Universidade Tras os Montes e Alto Douro
A Narrativa nos videoxogos
Quenda de preguntas
26 de out. de 2016
Ponente:
Mar Marcos Molano
Universidad Complutense de Madrid
Ponente:
Michael Santorum
Tekila Works, Universidad del País Vasco
Ponente:
Anabela Dinis Blanco de Oliveira
Universidade Tras os Montes e Alto Douro
CINE, VIDEOXOGOS, TELEVISIÓN. (TRANSMEDIA)
Do prosumismo transmedia ao holoverso neoreal
26 de out. de 2016
Presenta:
Silvia García Mirón
Mestra departamento de comunicación audiovisual, Universidade de Vigo
Ponente:
Fco. Javier Gayo
Ciencias de la Información, coordinador académico del grado de animación en la U-tad, Universidad Complutense
Narrativas in situ: O videojuego como intervención profana do espazo arquitectónico
26 de out. de 2016
Presenta:
Silvia García Mirón
Mestra departamento de comunicación audiovisual, Universidade de Vigo
Ponente:
Pablo Boquete
Instituto Escuela de Bellas Artes. Uruguay
PEACH OU LARA CROFT (XÉNERO Y VIDEOXOGOS)
Interrelacións entre o medio televisivo e os videoxogos: Historias continuadas, historias conectadas
Conferencia y coloquio
26 de out. de 2016
Ponente:
Silvia García Mirón
Profesora, Universidade de Vigo
Reflexións do tema de Xénero
Conferencia
26 de out. de 2016
Ponente:
Eurídice Cabañes
Presidenta de Arsgames México, Universidad Isabel I de Castilla
Os valores de igualdade nos videojuegos segundo os usuarios españois
Conferencia
26 de out. de 2016
Ponente:
Enrique Morales Corral
Profesor de la U-tad
Procesos Educativos e Comunicativos en educación sexual con videoxogos comerciais
26 de out. de 2016
Ponente:
Mónica Isabel Tamayo
Desenvolvemento e creación de videojuegos con scratch en educación primaria
Xogando a diseñar
26 de out. de 2016
Ponente:
Ana Romero Tovar
Ponente:
Patricia Valero Torrijos
Un desenvolvemento complexo para un equipo multiprofesional
26 de out. de 2016
Ponente:
Eduardo Ernesto García
Universidad Nacional de tres de Febrero
Videoxogos e desenvolvemento das intelixencias múltiples
26 de out. de 2016
Ponente:
Marisa Elena Conde
DÍA 1 -PRESENTACIÓN DE COMUNICACIÓNS
A construcción narrativa dun Serious Game
26 de out. de 2016
Ponente:
Adolfo Tomás Spinelli
GTI - Grupo de Investigación en Tecnoloxías Interactivas
Costruir videoxogos con scratch para fortalecer habilidades do pensamento creativo
Aproximaciones a partir dunha experiencia no contexto rural
26 de out. de 2016
Ponente:
Erika Patricia Daza-Pérez
Colegio Divino Niño - Capitanejo, Colomnia, Universidade Federal de Bahia
Proxecto de intervención transmedia como fase de investigación previa ao desenvolvemento dun videoxogo educativo:
El caso del Preyecto Caudillos
26 de out. de 2016
Ponente:
Maximiliano Bron
Universidad siglo 21, Universidad Nacionla de la Rioja [Argentina]
Aprender a deseñar videoxogos para ludificar a aula
Caso BIRJAN
26 de out. de 2016
Ponente:
Graciela Esnaola
Psicopedagoga Docente Investigadora, Universidad Nacional de tres de Febrero
Videoxogos e diversidade: Aportacións para a gamificación de alumnos de secundaria
26 de out. de 2016
Ponente:
Carmen Bellver Moreno
Instituto de Creatividade e Innovacións Educativas, Universidad de Valencia
Análise motivacional
Desprazamentos e fluxos migratorios de cibercomunidades en videoxogos MMORPG
26 de out. de 2016
Ponente:
Jorge Osorio
Universidad Complutense de Madrid
APRENDER XOGANDO OU XOGAR A APRENDER
Xogar para aprender a ser Europeos
27 de out. de 2016
Ponente:
María Isabel Doval Ruiz
Departamento de Didáctica, Organización Escolar e Métodos de Investigación, Universidade de Vigo
No labirinto do tempo
Bases neurodidácticas para un aparendizaje con xogos e videoxogos
27 de out. de 2016
Ponente:
Francisco Ignacio Revuelta Dominguez
Profesor Contratado Doctor de la Universidad de Extremadura en la Facultad de Formación del Profesorado, Cáceres. [España]
Aprendizaxe basado en Xogos
Claves dunha Metodoloxía Disruptiva para potenciar as intelixencias múltiples en Educación Primaria
27 de out. de 2016
Ponente:
M. Esther del Moral Pérez
Doctora en Pedagoxía, Universidad de Oviedo
A SAÚDE DO XOGADOR
Cognición Social
Conferencia e Quenda de preguntas
27 de out. de 2016
Ponente:
Alejandro García Caballero
Associate Prof. Universidade de Santiago de Compostela, Complexo Hospitalario Universitario de Ourense
Estratexias de aprendizaxe con videojuegos a partir da neuroeducación
27 de out. de 2016
Ponente:
Francesc Josep Sánchez i Peris
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació (UV)
Gamificación na Universidade
Oportunidades e limitacións
27 de out. de 2016
Ponente:
Concepción Ros Ros
Universidad Católica de Valencia, San Vicente Mártir
Personalización da gamificación e software educativo
27 de out. de 2016
Ponente:
Carina S. González González
Universidad de la Laguna, Islas Canarias, España
Sociosemiótica da narrativa visual
27 de out. de 2016
Ponente:
Graciela Esnaola
Universidad Tres de Febrero – Argentina
VÍDEOS DE CONFERENCIANTES EXTERNOS
Mellora dos procesos cognitivos mediante videoxogos
27 de out. de 2016
Ponente:
Ángel Parada Castro
Universidade de Vigo
Efectividade do tratamento do control postural utilizando a nintendo wii en pacientes hemipléjicos adultos post AVC.
27 de out. de 2016
Ponente:
María Belén Lino
Realidade aumentada
O futuro dos videojuegos e o impacto na educación formal
27 de out. de 2016
Ponente:
Martha Argente
Proposta de uso de videojuegos e as competencias emocionais en idade adulta
27 de out. de 2016
Ponente:
Francisco Ignacio Revuelta Dominguez
Profesor Contratado Doctor de la Universidad de Extremadura en la Facultad de Formación del Profesorado, Cáceres. [España]
Word-Y Aprrendizaxe de vocabulario específico en Inglés
27 de out. de 2016
Ponente:
Michelle Nicolás Noudin
Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile
DÍA 2- PRESENTACIÓN DE COMUNICACIÓNS
Desenvolvemento e Reutilización de Videoxogos como Estratexia Interdisciplinar de Ensino e Aprendizaxe na Educación Superior
27 de out. de 2016
Ponente:
María Gabriela Galli
Ponente:
Maria de la Paz Colla
Ponente:
Diego Pablo Corsi
Videoxogos no aula educativa.
27 de out. de 2016
Ponente:
María Inmaculada Pedrera Rodríguez
Universidad de Extremadura
Ponente:
Francisco Ignacio Revuelta Dominguez
Profesor Contratado Doctor de la Universidad de Extremadura en la Facultad de Formación del Profesorado, Cáceres. [España]
Motivación asociada ao videojuego Calangos e á aprendizaxe das ciencias, en actividades de modelización que o inclúen
27 de out. de 2016
Ponente:
Erika Patricia Daza-Pérez
Colegio Divino Niño - Capitanejo, Colomnia, Universidade Federal de Bahia
Os videoxogos no contexto educativo:
Nova mediación para novas aprendizaxes
27 de out. de 2016
Ponente:
Mónica Llanda Brijaldo R.
Pontificia Universidad de Javeriana, Facultad de Educación
Deseño dun «framework» como fundamento dun modelo pedagóxico gamificado
27 de out. de 2016
Ponente:
Aitor Barbosa
Gamificador de eventos, talleres y apps. Diseñador, tutor y docente de cursos, youtuber y doctorando, Gamification Jam, Kinderteach
Minecraft e o traballo con circuítos eléctricos:
Proposta de gamificación nas aulas de Educación Primaria
27 de out. de 2016
Ponente:
Manuel Mora Márquez
Doctor en Ciencias. Profesor de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Córdoba
Vai de volta: un dispositivo lúdico-educativo para abordar a alfabetización digital de nenos e nenas
27 de out. de 2016
Ponente:
Claudia Banchoff
Ponente:
María Rosa Vazquez
Escuela Nro 1358, UNLP
Identificación das Competencias Emocionais Desenvolvidas ao Programar Videoxogos na Educación Superior
27 de out. de 2016
Ponente:
Diego Pablo Corsi
UTN-INSPT, Universidad Tecnológica Nacional
Un estudo inicial dos serious games para adestramento quirúrxico
27 de out. de 2016
Ponente:
Silvia López Gómez
Licenciada en Pedagogía con Máster Oficial en Procesos de Formación, Programa de Doctoramiento en Educación de la USC.
+Cidadania (+Cidadanía): a integración de recursos educativos digitales e a aprendizaxe participativo dos nenos
27 de out. de 2016
Ponente:
Carlos Moreira
Lusoinfo Multimédia
ILUSTRACIÓN, DESEÑO E ARTE NO VIDEOXOGO
Deseñar un xogo é definir unha linguaxe
28 de out. de 2016
Ponente:
Alberto García Ariza
Profesor Asociado (2003-2013), Universidade de Vigo
ILUSTRACIÓN, DESEÑO E ARTE NO VIDEOJUEGO
Os videoxogos: xogo e Narratividade
28 de out. de 2016
Ponente:
Francisco García García
Catedrático, Profesor de Narrativa, Universidad Complutense de Madrid
ILUSTRACIÓN, DESEÑO E ARTE NO VIDEOXOGO
autor entre ilustraçãou, engenharia e arte non espaço dúas videojogos
28 de out. de 2016
Ponente:
Antonio Costa - Valente
Director do Festival de Cine Avanca / Cinema
Coloquio
28 de out. de 2016
Presenta:
Silvia García González
Decana da Facultade de Belas Artes, Universidade de Vigo
Ponente:
Alberto García Ariza
Profesor Asociado (2003-2013), Universidade de Vigo
Ponente:
Francisco García García
Catedrático, Profesor de Narrativa, Universidad Complutense de Madrid
Ponente:
Antonio Costa - Valente
Director do Festival de Cine Avanca / Cinema
Entrevista a Fernando Prieto
28 de out. de 2016
Presenta:
Silvia García González
Decana da Facultade de Belas Artes, Universidade de Vigo
Entrevista:
Fernando Prieto
Gato Salvaje. Compañía de desenvolvemento de Videojuegos.
Unha experiencia de Educación Ambiental en Realidade Virtual
28 de out. de 2016
Ponente:
Gregorio D`Angelo
Desarrollador de Realidad Virtual e Videojxogos. Artista 3D. Músico, Desarrollador de Videoxogos na Municipalidade de Rosario.
Quenda de preguntas
28 de out. de 2016
Presenta:
Silvia García González
Decana da Facultade de Belas Artes, Universidade de Vigo
Ponente:
Alberto García Ariza
Profesor Asociado (2003-2013), Universidade de Vigo
Ponente:
Francisco García García
Catedrático, Profesor de Narrativa, Universidad Complutense de Madrid
Ponente:
Antonio Costa - Valente
Director do Festival de Cine Avanca / Cinema
RESUMO
Resumo do Congreso
28 de out. de 2016
Presenta:
Beatriz Legerén Lago
Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Universidade de Vigo
DÍA 3 – PRESENTACIÓN DE COMUNICACIÓNS
O videoxogo como mecanismo potencial de desenvolvemento do capital humano nunha institución Educativa:
28 de out. de 2016
Ponente:
Adrián Calderón Cáceres
Economista e administrador, especialista en formación corporativa, Fundación Social
Os monstros de Van Gogh a través de Braid
28 de out. de 2016
Ponente:
Isabel María Cano Pérez
Universidad del País Vasco
Art games: Medios digitales artísticos interactivos para a eduación
Videoxogos basados en contextos históricos
28 de out. de 2016
Ponente:
Ana Marqués Ibañez
Universidad del País Vasco
Cando o usuario aprende a pintar e os videoxogos convértense en Arte
28 de out. de 2016
Ponente:
Malco Fernández Horton
Universidad Complutense de Madrid, Arsgames
Tecnoverán Vilagarcía. Unha experiencia educativa inmersiva
28 de out. de 2016
Ponente:
Diego Parajó Naveira
Asociación O Núcleo - Villagarcia
Lou's Recycle Factory
Xogo para aprender a recilcar destinado a nenos de primaria de 6 a 12 anos
28 de out. de 2016
Ponente:
Amparo González
Ponente:
Robert Fekete
Ponente:
Esteban Canle
Ponente:
Jorge Contreras
Moralyth
28 de out. de 2016
Ponente:
Yoseba Guerra
Ponente:
Brais Bello
Ponente:
Iago Sequeiros
Ponente:
Diego Oya
O FUTURO DO VIDEOXOGO EN GALICIA
É posible unha industria de contidos digitales en Galicia?
28 de out. de 2016
Ponente:
Mar Varela
Xerente do Cluster audiovisual de Galicia
Ponente:
Francisco Castro.
Gerente de Galaxía y miembro de la Junta Directiva de la Asociación Galega de Editores
Ponente:
Fernando Prieto
Socio Director de Gato Salvaje, empresa de desenvolvemento de Videojuegos
Ponente:
Fortunato García
Coordinador do Grado de Comunicación Audiovisual, Universidade de Vigo.
Modera:
Oscár González
Periodista de radio 5